폼앤펑션은 베트남 현지의 맛을 재현하기 위해 노력하는 TOITOI VIETNAM의 슬로건인 'Feel The Real Vietnam'을 컨셉으로하여 베트남을 상징하는 브랜드 디자인과 베트남 현지의 이미지를 담은 공간을 디자인하고 푸드 스타일링과 사진 촬영을 함께 진행했습니다.
form & function developed the brand design for TOITOI VIETNAM based on its slogan, “Feel The Real Vietnam,” which reflects the brand’s commitment to recreating authentic Vietnamese flavors.Inspired by symbols of Vietnam, we designed a brand identity and space that capture the essence of local culture. The project also included food styling and photography, bringing the full experience of Vietnam to Seoul.
TOITOI VIETNAM의 브랜드 디자인은 'i'에 베트남을 상징하는 별을 결합하여 베트남어의 악센트 표기와 함께 자연스러운 시각적인 리듬을 형성하도록 디자인하였으며, 전체적인 글자 역시 별의 내각인 72도를 이용하여 디자인되었습니다. 브랜드 컬러는 베트남을 상징하는 국기의 별과 Red, Yellow 컬러 그리고 베트남의 자연을 상징하는 Green 컬러를 이용하여 디자인 하였습니다.
The brand design of TOITOI VIETNAM incorporates a star - symbolizing Vietnam - into the letter “i”, creating a visual rhythm that echoes the accent marks used in the Vietnamese language.The overall letterforms were also designed using the 72-degree inner angle of the star, reinforcing the connection to Vietnam’s national symbol. The brand colors are inspired by the Vietnamese flag, featuring red and yellow, along with green to represent the natural landscapes of Vietnam.
TOITOI VIETNAM 매장 인테리어의 핵심인 아트월은 오래된 베트남 거리의 빈티지한 벽면에서 영감을 받았습니다. 그리고 베트남 현지의 아트샵에서 공수한 그림과 사진을 아트월에 배치하여 고객들이 매장 내부에서 배트남 현지의 분위기를 느낄 수 있도록 디자인하였습니다.
The focal point of the TOITOI VIETNAM interior is the art wall, inspired by the vintage textures of old Vietnamese street walls. To evoke an authentic local atmosphere, we curated artworks and photographs sourced directly from art shops in Vietnam and thoughtfully arranged them on the wall - allowing customers to feel the essence of Vietnam within the space.