ildio의 브랜드 마크는 단어를 정의하는 기호인 콜론(:)과 콩의 형태를 표현한 타원을 결합해 디자인되었습니다.
이는 진정성을 바탕으로 최고의 커피를 만든다는 ildio의 가치를 담고 있으며, 타원 안의 사각형은 커피와 커피 문화를 향한 올바르고 본질적인 해답을 제시하는
브랜드의 정직하고 단단한 이미지를 상징합니다.
The brand mark of "ildio" is designed by combining "colon (:)," a symbol defining words, and an ellipse expressing the shape of beans.
It contains the value of "ildio," which makes the best coffee based on sincerity, and the square shape in the ellipse symbolizes the brand
that creates the right answer to coffee and coffee culture with images of proper and straight essence and crystals.
브랜드 컬러인 Black & White는 진정성을 바탕으로 커피와 커피문화에 대한 올바른 해답을 만들어가는 일디오의 브랜드 가치를 담고 있습니다.
Black & White는 일디오의 메인컬러로서 브랜드 마크와 배경, 서브그래픽 등에 적용되는 색상입니다.
Black & White represents ildio’s brand values of creating the right answers to coffee and coffee culture based on sincerity.
As the main colors of ildio, Black & White are applied across the brand mark, backgrounds, and sub-graphics.
시간의 흐름과 커피의 맛과 향을 표현하기 위해, 층층이 쌓인 지층과 해변의 모래사장 위로 퍼지는 바닷물에서 영감을 얻어 브랜드의 서브 그래픽을 디자인했습니다.
서브 그래픽은 미네랄 입자의 형태를 기반으로 커피 맛을 구성하는 다섯 가지 요소(퍼스트 센트, 쓴맛, 신맛, 단맛, 그리고 끝 맛)를 패턴화하였으며, 이러한 패턴을 조합하여 각기 다른 커피의 맛을 표현할 수 있습니다.
To express the flow of time and the taste and aroma of coffee, we designed the brand’s sub-graphics inspired by the layered strata and the sea water spreading
across a sandy beach. Based on the form of mineral particles, the sub-graphics patternize the five elements that make up the flavor of coffee—first scent,
bitterness, sourness, sweetness, and aftertaste. By combining these patterns, we can visually represent the unique taste profile of each coffee.
상암동에 위치한 일디오의 쇼룸은 철거된 면의 거친 질감과 독특한 평면 형태를 활용하여, 그 공간이 지닌 기억과 시간의 흔적을 드러내도록 설계되었습니다.
이를 위해 기존의 질감과 형태를 최대한 유지하면서, 그와 대조되는 새로운 물성과 이미지를 층층이 쌓아 일디오의 콘셉트를 표현하였고,
시각화된 공간의 물성은 브랜드 그래픽 모티프의 패턴과 연결되도록 구성되었습니다.
Located in Sangam-dong, ildio's showroom is designed to reveal the memories of the place and traces of time by utilizing the rough texture and unique planar shape of the demolished surface. To this end, the concept of ildio was expressed by stacking new physical properties and images in contrast while maintaining the existing texture and shape as much as possible, and the physical properties of the visualized space are linked to the pattern of the brand graphic motif.