Green Platform
Creating Your Own Green
Project Owner
나라원예
Date
2018. 3
Green Platform is a horticultural distribution and retail brand by Nara Horticulture, aiming to introduce an efficient distribution system and a structured planting culture. form & function provided naming consulting, B.I design, distribution strategy, and design for exhibition booths and retail spaces.
그린플랫폼은 (주)나라원예의 화훼 유통·판매 브랜드로, 합리적인 유통 구조와 체계화된 플랜팅 문화를 제공하는 것을 목표로 합니다. 폼앤펑션은 네이밍, B.I 디자인, 유통 전략, 전시부스 및 매장 디자인을 수행하였습니다.
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그린플랫폼은 시스템화된 유통 방식과 해외 트랜드를 국내 도입하여 합리적이고 편리한 플랜트 문화를 만들어가는 (주) 나라원예의 플랜팅 브랜드입니다. 폼앤펑션은 그린플랫폼의 브랜드 아이덴티티 디자인, 전시용 부스와 매장 컨셉 디자인을 함께 했습니다.

Green Platform is a planting brand of Nara Hosticultural Co., Ltd. which creates
a reasonable and convenient plant culture by introducing systemized distribution method and overseas trend in Korea. Form & Function took part in the brand design of the green platform, the exhibition booth and the store concept design.

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그린플랫폼의 B.I는 동일한 형태가 반복/변화하며 성장하는 녹색식물의 모습을 모티프로 하고 있습니다. 정원을 기반으로 만들어진 녹색식물을상징하는 나뭇잎 형태의 반복/변화를 통하여 그린플랫폼의 이니셜인 GRPL을 디자인하였다. 나뭇잎 형태가 이니셜 중 R자와 결합되어 GRPL 속에서 자연스럽게 녹색식물 브랜드의 이미지를 전달하도록 디자인하였습니다.

The logo of the green platform is based on the appearance of green plants growing repeatedly/changing in the same shape. GRPL, the initials of the green platform, was designed through repetition/change in the form of leaves symbolizing green plants made based on gardens. The leaf shape is designed to be combined with the letter R among the initials to naturally convey the image of the green plant brand in GRPL.

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Green Platform
Workscope
Brand Strategy, Brand Design Direction, Brand Identity, Brand Design System, Spatial Design Concept

Design

form & function

Brand Design

Chung Jinsuh

Spatial Design

Park Juyoung

Project Owner

Nara Horticulture Co., Ltd