EXOCOM
Your Copilot on Every Journey
Project Owner
kidosports
Date
2025. 4
EXOCOM is a Bluetooth intercom brand that prioritizes safety, clarity, and ease of use. It’s designed to be a trusted companion for riders—enhancing every journey with seamless communication.
EXOCOM은 라이더의 안전과 연결을 최우선으로 생각하는 프리미엄 블루투스 인터콤 브랜드입니다. 도로 위에서의 명료한 소통과 직관적인 사용성을 기반으로, 라이더의 몰입과 자유로운 주행 경험을 지원하며,라이딩의 본질적인 즐거움과 함께하는 든든한 동행이 되겠다는 브랜드 철학을 담고 있습니다.
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EXOCOM, YOUR COPILOT ON EVERY JOURNEY

EXOCOM은 ScorpionEXO가 만든 블루투스 인터콤 브랜드로, 라이더 중심 기술을 통해 오토바이 커넥티비티의 새로운 기준을 제시합니다. form & function은 EXOCOM의 브랜드 아이덴티티와 패키지 디자인을 개발했으며, “모든 여정에서 라이더를 안전하고 연결되게 한다”는 브랜드 약속을 명확하게 전달하고자 했습니다. EXOCOM은 품질, 신뢰성, 직관적인 사용성을 기반으로, 전 세계 라이더의 신뢰받는 동행자로 자리잡고 있습니다.

EXOCOM is a Bluetooth intercom brand by ScorpionEXO, created to set a new standard in motorcycle connectivity through rider-focused technology. form & function developed the brand identity and package design, expressing EXOCOM’s promise—to keep riders safe and connected on every journey. Grounded in quality, reliability, and intuitive usability, EXOCOM positions itself as a trusted companion for riders around the world.

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BRAND LOGO

EXOCOM의 로고는 유기적 연결성과 움직임을 상징하는 역동적인 ‘X’ 모티프를 통해, 브랜드가 지향하는 '신뢰할 수 있는 동승자(copilot)'로서의 역할을 시각화합니다.굵직한 로고타입과 선명한 블루 컬러는 혁신, 명료함, 자신감의 이미지를 전달합니다.

​​​​​​​EXOCOM logo symbolizes seamless connectivity and movement with its dynamic 'X' mark, reflecting the brand’s role as a trusted copilot. Its bold type and vivid blue color convey innovation, clarity, and confidence.

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FROM SYMBOL TO LOGOTYPE & ICONS

EXOCOM의 로고타입과 아이콘은 브랜드를 상징하는 ‘X’ 형태에서 영감을 받아 디자인되었으며, 이 형태는 방향성, 속도, 연결성을 담고 있습니다.로고타입과 아이콘은 EXOCOM이 지향하는 미래지향적인 블루투스 인터콤 브랜드로서의 정체성을 명확하게 드러냅니다.

EXOCOM logotype &icons takes inspiration from the brand’s iconic “X” symbol a form that embodies direction, speed, and connection. The logotype & icons reinforces exocom’s identity as a future-forward Bluetooth intercom brand with clarity

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EXOCOM
Workscope
Brand Strategy, Brand Identity, Brand Design System, Package Design

Creative Director

Chung Jinsuh, Park Juyoung

Brand Design

Hwangbo Sanghyun, Lee Dahee

Motion Graphic

Hwangbo Sanghyun