바로금융네트워크의 정체성은 바로가 추구하는 정도경영의 정신과 투자의 올바른 방향을 제시하는 금융전문기업의 의미를 담고 있는 '올바르다/곧바르다'라는 이중 의미로 읽힐 수 있는 '바로'라는 이름 안에 그대로 녹아있습니다. 폼앤펑션은 이러한 정체성을 바탕으로 'Trust the right way, Create the right solution'이라는 브랜드 에센스를 도출한 후 브랜드의 개성과 그에 따른 디자인의 방향성을 설정하였습니다.
The identity of the BARO Financial Network is melted into the name BARO, which can be read as "right/Straight," which contains the meaning of a financial company that presents the right direction for investment and the spirit of BARO's management. Based on this identity, We derived a brand essence called "Trust the right way, Create the right solution" and set the brand's personality and design direction accordingly.
바로의 정체성을 전달하기 위해 방향지시표시로 사용되는 Dual Arrow를 반복하여 슬로건이자 기업의 정체성을 나타내는 'Lead the value to the rignt way'이 직관적으로 느껴지도록 C.I.디자인의 핵심인 브랜드마크를 디자인했습니다. 반복되는 화살표의 형태로 속도감과 진중함이 느껴지도록 디자인하여 올바른 투자의 방향을 제시하여 고객의 성장을 돕는 바로금융네트워크를 표현했습니다.
To convey BAROs identity, we designed the brand mark, the core of C.I. design, so that the slogan and "Lead the value to the right way," which represents the corporate identity, can be felt intuitively by repeating Dual Arrow, which is used as a direction indicator. It is designed to feel the speed and seriousness in the form of repeated arrows to express a very financial network that helps customers grow by presenting the right direction for investment.